April 27, 2024, 08:12:47 am

News:

Unlogical names will be denied acces. Check your mail/spambox!


dsr anthony

Started by anthonymaes, January 10, 2015, 04:24:19 pm

Previous topic - Next topic

anthonymaes

dit zijn de waardes dat ik gemeten heb van mijn bak aquarium is dus niet ok :p
eerste meeting ooit gedaan nu:p

glennf

January 11, 2015, 12:07:37 am #1 Last Edit: January 11, 2015, 12:35:38 am by glennf

Begin maar met de geadviseerde correcties uit te voeren.

Plaats je foto's  van aquarium en techniek.


greetings, GlennF

glennf

January 11, 2015, 12:12:16 am #2 Last Edit: January 11, 2015, 12:36:08 am by glennf

anthonymaes

ben 2 dagen met dsr bezig nu :)
ben vooral bezig nu met eerst dat zoutgehalte naar boven te brengen en dan kan ik beginnen met afstellen van men aquarium.
hier enkele fotos hoe hij ws op dag 1 :p













anthonymaes

vandaag waardes trug nagemeten met gedacht om over 4 dagen mijn tijdelijke waardes te meten heb wel een grote fout gemaakt bij nitraat :s wat nu ?
heb inplaats van carbon toe tevoegen nitraat + toegevoegd:p dus is naar boven gegaan inplaats van naar beneden .
stontium staat wel goed :)


Hartenheer

Ik heb door onbekende reden precies de zelfde waarden met het fosfaat en nitraat.

Ben gewoon het Carbon tabel gaan volgen, in de hoop dat het goed komt.
Groeten,

Willem

anthonymaes

Quote from: Hartenheer on January 12, 2015, 05:04:52 pm
Ik heb door onbekende reden precies de zelfde waarden met het fosfaat en nitraat.

Ben gewoon het Carbon tabel gaan volgen, in de hoop dat het goed komt.


idd :d ja ben ook begonnen maar dat is toch eerst dagelijks en dan weekelijks gwn he of is dat ook elke dag vanaf week 2

glennf

January 13, 2015, 01:39:04 am #7 Last Edit: January 13, 2015, 01:44:15 am by glennf
Quote from: Anthonym on January 12, 2015, 01:50:52 pm
vandaag waardes trug nagemeten met gedacht om over 4 dagen mijn tijdelijke waardes te meten heb wel een grote fout gemaakt bij nitraat :s wat nu ?
heb inplaats van carbon toe tevoegen nitraat + toegevoegd:p dus is naar boven gegaan inplaats van naar beneden .
stontium staat wel goed :)




greetings, GlennF

Ai....
Begin met versnelde carbonvs dosering.
http://dsrreefing.nl/forum/index.php?topic=85.0

Meer maar gewoon volgens de normale intervallen en corrigeer dan . Hou 1 week  aan. Alleen voor de kh zou ik een voorlopig verbruik vaststellen met een 4 dags interval en het bepaald dagelijkse  verbruik compenseren.

anthonymaes

ok zal ik zeker doen en ja maak vrijdag aleen van mijn  kh een tijdelijke toevoeging :p de rest gaat nog niet echt:p

anthonymaes

zo opnieuw gemeten gehad :)

de tijdelijke waarde van kh heb ik al de rest wacht ik ng even mee:) tot de volgende meeting.

glennf

Quote from: Anthonym on January 16, 2015, 04:50:39 pm
zo opnieuw gemeten gehad :)

de tijdelijke waarde van kh heb ik al de rest wacht ik ng even mee:) tot de volgende meeting.
let op je kh... deze zal je dagelijks moeten aanvullen.

greetings, GlennF