May 09, 2024, 10:56:41 am

News:

Unlogical names will be denied acces. Check your mail/spambox!


Starten met DSR in Etten-Leur

Started by the cosmic gate, April 12, 2014, 09:07:30 pm

Previous topic - Next topic

glennf

July 02, 2014, 11:36:36 am #75 Last Edit: July 04, 2014, 12:47:41 pm by glennf
zier er niet goed uit.

probeer alleen via één forum te reageren , anders kan ik het niet meer volgen..
ik stel voor alleen via het info forum te reageren vanaf nu, dan blijf het ook overzichtelijk voor mij.

Quote from: The Cosmic Gate on July 02, 2014, 10:35:22 am
Wat zal ik doen ivm de verkleuring van de acro tri color , het nitraat verhogen ?
De correcties heb ik sowieso al gedoseerd.
zal ik meteen gaan voor de FS NT-01 doseer unit, met een extra uitbreiding van 3 , dus in het totaal 6 kanaals voor ongeveer € 150,00 vanuit fish street (free shipping) of voor een Jebao DP-4 kanaals via seaflower € 92,50


De 150 voor 6 kanalen is idd aantrekkelijk...

Nitraat staat volgens  je laatste calculator posting prima.

Plaats eens overzicht foto's van de ontwikkelingen, dan kan ik een beeld vormen bij die waarden.


greetings, GlennF

The Cosmic Gate

July 02, 2014, 09:54:10 pm #76 Last Edit: July 02, 2014, 10:03:33 pm by The Cosmic Gate
Zie hier de "bijna" overleden. Duivelsklauw:

De verkleurende acro (tri colore) en rode flap:

Een overzicht :

I am Optimus Prime, and I send this message to any surviving Autobots taking refuge among the stars: We are here. We are waiting

The Cosmic Gate

I am Optimus Prime, and I send this message to any surviving Autobots taking refuge among the stars: We are here. We are waiting

glennf


The Cosmic Gate

Maar toch gaat het niet zoals het zal moeten ;( : briopsis , overlijden van Duivelsklauw enz .

Heb inmiddels een zee haas ingezet .. Ben benieuwd
I am Optimus Prime, and I send this message to any surviving Autobots taking refuge among the stars: We are here. We are waiting

glennf

Quote from: the cosmic gate on April 25, 2014, 10:06:01 pm
@Gladdy: dat wiertje is idd iets wat overwoekerd , maar zoals je kan zien zit er rood/rozige neerslag op dat wiertje.
Dat je dat wiertje ziet is puur op de foto en omdat die neerslag dan opvalt


Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
het wier  moet je aanpakken ande gaat je koraal eraan.
Per paarsige kan kalk alg zijn of opkomend cyano op het wier.

greetings, GlennF


glennf

Quote from: the cosmic gate on April 28, 2014, 06:59:41 pm
Glenn jij een idee wat die neerslag is ?
En hoelang mag ik fe doseren ivm hoog fosfaat ?

Fe doseren mag continu ....

greetings, GlennF


The Cosmic Gate

Aanpakken doe ik maar al te graag Glenn ! Doe nu om de dag een stukje met natronloog maar is lijkt dwijlen met de kraan open. Daarom ook maar zeehaas erin gedaan
I am Optimus Prime, and I send this message to any surviving Autobots taking refuge among the stars: We are here. We are waiting

glennf

Quote from: The Cosmic Gate on July 08, 2014, 07:16:40 pm
Aanpakken doe ik maar al te graag Glenn ! Doe nu om de dag een stukje met natronloog maar is lijkt dwijlen met de kraan open. Daarom ook maar zeehaas erin gedaan

ok , ik ben benieuwd

greetings, GlennF


The Cosmic Gate

Ik zit er ook aan te denken om een soort van afzuiging icm krabber te maken . En dan een groot deel af weg te krabben en meteen op te zuigen
I am Optimus Prime, and I send this message to any surviving Autobots taking refuge among the stars: We are here. We are waiting

glennf

Quote from: The Cosmic Gate on July 09, 2014, 07:32:26 pm
Ik zit er ook aan te denken om een soort van afzuiging icm krabber te maken . En dan een groot deel af weg te krabben en meteen op te zuigen


Als je de juiste dieren inzet ben je er zo vanaf.
Wat heb je nu aan dieren in de bak
Zeehaas... egels, turbo slakkken ?

greetings, GlennF


The Cosmic Gate


[/quote]

Als je de juiste dieren inzet ben je er zo vanaf.
Wat heb je nu aan dieren in de bak
Zeehaas... egels, turbo slakkken ?

greetings, GlennF
[/quote]
Op dit moment als "opruimploeg" : 1 zeehaas , 2 turbo slakken , 1 strombus , 1 Mespila globulus, en 1 Margarites pupillus
I am Optimus Prime, and I send this message to any surviving Autobots taking refuge among the stars: We are here. We are waiting

The Cosmic Gate

Vandaag komt mijn 4 kanaals doseerpomp binnen  , hoe kan ik het beste overstappen van reactor naar doseerpomp ?
I am Optimus Prime, and I send this message to any surviving Autobots taking refuge among the stars: We are here. We are waiting

The Cosmic Gate

Glenn wat zal ik doseren : Ca , kh, mg en met 4de kanaal?
I am Optimus Prime, and I send this message to any surviving Autobots taking refuge among the stars: We are here. We are waiting

glennf

Quote from: The Cosmic Gate on July 13, 2014, 08:31:48 am
Glenn wat zal ik doseren : Ca , kh, mg en met 4de kanaal?
jodide,ijzer of carbon  wat je zelf wil automateseren

greetings, GlennF