May 08, 2024, 04:35:35 pm

News:

Unlogical names will be denied acces. Check your mail/spambox!


Starten met DSR in Etten-Leur

Started by the cosmic gate, April 12, 2014, 09:07:30 pm

Previous topic - Next topic

The Cosmic Gate

June 15, 2014, 06:28:24 pm #60 Last Edit: June 15, 2014, 06:30:19 pm by the cosmic gate
Ik krijg mijn fosfaat maar niet onder controle :(

I am Optimus Prime, and I send this message to any surviving Autobots taking refuge among the stars: We are here. We are waiting

glennf

June 16, 2014, 11:30:30 am #61 Last Edit: June 16, 2014, 11:32:14 am by glennf
Fe+ is zeer snel in het bestrijden van erg hoge concentraties in het water, omdat het direct bindt met fosfaat in het water kolom, maar omdat het snel neerslaat wordt het ook minder effectief bij lage niveaus  en bij langzaam uit het steen lekkend fosfaat. (echter nog steeds effectiever dan water door een buis met GFO pompen)

Probeer eens een dubbele dosis ijzer toe te voegen. Niet in één keer maar in twee keer.
Dus één keer in de ochtend en een keer in de avond, als er maar minimaal 6 tot 8 uur tussen zit.
En zorg ervoor dat je afschuimer goed werkt.

leest dit ook:
http://dsrreefing.nl/forum/index.php?topic=377.0

Een andere optie is met een doseer pomp elke uur doseren tot een maximale dosering van 0.3ppm per etmaal.
Dan blijft ijzer continu aanwezig in het water kolom.
Ik vind het continu doseren van Fe+  niet zo prettig vanwege de waas die je dan overdag krijgt als je door de bak van 2,5 meter heen kijkt.
Andere mensen hebben blijkbaar niet zoveel last van de waas bij een minder diepe aquarium.


The Cosmic Gate

Ik doseer nu 2 x daags 1.7 ml

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

I am Optimus Prime, and I send this message to any surviving Autobots taking refuge among the stars: We are here. We are waiting

glennf


The Cosmic Gate

June 24, 2014, 10:29:42 pm #64 Last Edit: June 25, 2014, 06:13:38 pm by glennf
Is het normaal dat na het behandelen met nantroloog dat de stenen wit uitslaan ?
***** Dat is normaal, want alles gaat dood onder die laag dus ook de algen.

En zijn er nog andere oplossingen want ik word er gek van, en het lijkt steeds meer te worden ? Desnoods rigoreus aanpakken.

**** Steen een voor een verwijderen en de stukken die besmet zijn in een natronloog bad zetten voor een dag.
Als je dit geleidelijk doet per groepje valt de impact op het systeem mee.
Op het droge behandelen met  natronloog van het steen is  ook een optie.


Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
I am Optimus Prime, and I send this message to any surviving Autobots taking refuge among the stars: We are here. We are waiting

The Cosmic Gate

Wat me ook opvalt is dat mijn watten in de sump telkens (wekelijks) een hele boel (bruin) vuil /afval bevatten , en ook de watten om de power filter zitten helemaal vol . is dat omdat eiwit afschuimer niet goed staat afgesteld en dus het vuil niet afvoert , of ditritus , of nog wat anders ?
I am Optimus Prime, and I send this message to any surviving Autobots taking refuge among the stars: We are here. We are waiting

glennf

Quote from: The Cosmic Gate on June 27, 2014, 12:55:54 pm
Wat me ook opvalt is dat mijn watten in de sump telkens (wekelijks) een hele boel (bruin) vuil /afval bevatten , en ook de watten om de power filter zitten helemaal vol . is dat omdat eiwit afschuimer niet goed staat afgesteld en dus het vuil niet afvoert , of ditritus , of nog wat anders ?


Dat is juist goed, nu word het vuil snel uit je systeem gehaald door de watten en beland niet elders.
greetings, GlennF


The Cosmic Gate

Mijn Duivelsklauw stopt er ook mee :(
I am Optimus Prime, and I send this message to any surviving Autobots taking refuge among the stars: We are here. We are waiting

glennf

Quote from: The Cosmic Gate on June 28, 2014, 04:17:06 pm
Mijn Duivelsklauw stopt er ook mee :(


wat zijn je laatst gemeten waarden?

De watten moeten trouwens na  maximaal   5dagen vervangen/verschoont worden.

Vertel wat je tot heden allemaal gedaan heb en nog doet.

greetings, GlennF

The Cosmic Gate

Ik ben aan het denken om de kalk reactor te gaan vervangen, omdat ik EN knettergek aan het worden ben van het geluid , en de kleine lekkages etc etc EN toch opzoek ben naar gemak.
Ik zit te denken om een dosser pomp te gaan kopen, hoeveel kanaals is dan verstandig ?
I am Optimus Prime, and I send this message to any surviving Autobots taking refuge among the stars: We are here. We are waiting

glennf

Quote from: The Cosmic Gate on June 30, 2014, 05:31:02 pm
Ik ben aan het denken om de kalk reactor te gaan vervangen, omdat ik EN knettergek aan het worden ben van het geluid , en de kleine lekkages etc etc EN toch opzoek ben naar gemak.
Ik zit te denken om een dosser pomp te gaan kopen, hoeveel kanaals is dan verstandig ?


Om die fratsen van kalk reactoren is DSR o.a. ontstaan. Als een crisis manager voor diverse problemen.
Je kan er ook zonder werken...
Seaflower heeft een leuke aanbieding voor doseer pompen.

Je kan beginnen met 4 kanaals en later naar meer.
Ik gebruik er zelf 6

greetings, GlennF

The Cosmic Gate

Glenn , OK dan eens kijken naar doseer pomp.
Mijn recente waardes :

I am Optimus Prime, and I send this message to any surviving Autobots taking refuge among the stars: We are here. We are waiting

The Cosmic Gate

June 30, 2014, 10:31:27 pm #72 Last Edit: July 01, 2014, 02:38:39 pm by The Cosmic Gate

Wat doseer je : kh ,mg, ca en iodine ?

Zit ook te kijken naar de : FS NT-01Dosing Pump  en dan meteen de uitbereiding erbij van 3 units , ben ik meteen klaar  (6 kanaals).
Of toch die Jebao JB-4 ( 4 kanaals)
De kalkreactor staat al tekoop :)

I am Optimus Prime, and I send this message to any surviving Autobots taking refuge among the stars: We are here. We are waiting

glennf

Quote from: The Cosmic Gate on June 30, 2014, 10:31:27 pm

Wat doseer je : kh ,mg, ca en iodine ?

Zit ook te kijken naar de : FS NT-01Dosing Pump  en dan meteen de uitbereiding erbij van 3 units , ben ik meteen klaar  (6 kanaals).
Of toch die Jebao JB-4 ( 4 kanaals)
De kalkreactor staat al tekoop :)
kh,ca,i, fe, carbon, sr. Staan op doseer pomp. De rest wordt handmatig gecorrigeerd d.m.v. de meet intervallen

greetings, GlennF


The Cosmic Gate

Wat zal ik doen ivm de verkleuring van de acro tri color , het nitraat verhogen ?
De correcties heb ik sowieso al gedoseerd.
zal ik meteen gaan voor de FS NT-01 doseer unit, met een extra uitbreiding van 3 , dus in het totaal 6 kanaals voor ongeveer € 150,00 vanuit fish street (free shipping) of voor een Jebao DP-4 kanaals via seaflower € 92,50
I am Optimus Prime, and I send this message to any surviving Autobots taking refuge among the stars: We are here. We are waiting