May 08, 2024, 10:25:49 pm

News:

Unlogical names will be denied acces. Check your mail/spambox!


Starten met DSR in Etten-Leur

Started by the cosmic gate, April 12, 2014, 09:07:30 pm

Previous topic - Next topic

glennf

June 06, 2014, 04:17:42 pm #45 Last Edit: June 06, 2014, 04:19:15 pm by glennf
Quote from: the cosmic gate on June 06, 2014, 08:22:25 am
Glenn, nee hoor ik heb alleen hier een "Dagboek ".
Dus verlichting helemaal uit is het devies ? Hebben de koralen daar geen last van ?
Ik heb als bodem idd van dat witte zand , niet het fijnste maar medium geloof ik

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk


OK, niks aan de hand, gaan we hier gewoon verder.

leest dit eens, leerzaam om te zien hoe het kan gaan.

http://zeewaterforum.info/forums/showthread.php?110326-Het-blijft-toch-kriebelen&p=1104224#post1104224

The Cosmic Gate

Heb het stuk gelezen, maar geld dit ook voor briopsis ?
Zo niet , wat kan ik daar beste tegen doen ? Aangezien het echt overal zit en ik dus moeilijk overal met nantroloog aan de slag kan

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

I am Optimus Prime, and I send this message to any surviving Autobots taking refuge among the stars: We are here. We are waiting

admin

Het werk voornamelijk voor flap, helaas niet voor briopsis denk ik.

greetings, GlennF


glennf

Als ik terug leest kom je van een situatie met 0.36 PO4 en 10 NO3.

Nu is het  0.08ppm en 3ppm , wat prima is.

Hoe reageert de bak en koralen op deze veranderingen.

Kan je beschrijven wanneer je last kreeg van flap en wanneer je briopsis begon te woekeren.

greetings, GlennF

The Cosmic Gate

Klopt helemaal , kom van hoge waardes vandaan. De koralen reageren verschillend mijn blauwe millepora is overleden , mijn Duivelsklauw staat dicht en de rest vind ik lastig in te schatten.
En de briopsis is gekomen nadat ik ben geatartt met fosfaat verlagen. Had gehoopt dat bij lage fosfaat waardes de briopsis ging afsterven ivm minder fosfaat. En rode flap is van een week geleden dat ik het ineens zag en dacht meteen : ohhh nee niet dit ook.

Heb nu 2 tal dgn de verlichting helemaal uit staan en er een 10tal alikruiken bij gedaan (Baad het niet dan Schaad het niet)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

I am Optimus Prime, and I send this message to any surviving Autobots taking refuge among the stars: We are here. We are waiting

glennf

Quote from: the cosmic gate on June 07, 2014, 11:12:51 pm
Klopt helemaal , kom van hoge waardes vandaan. De koralen reageren verschillend mijn blauwe millepora is overleden , mijn Duivelsklauw staat dicht en de rest vind ik lastig in te schatten.
En de briopsis is gekomen nadat ik ben geatartt met fosfaat verlagen. Had gehoopt dat bij lage fosfaat waardes de briopsis ging afsterven ivm minder fosfaat. En rode flap is van een week geleden dat ik het ineens zag en dacht meteen : ohhh nee niet dit ook.

Heb nu 2 tal dgn de verlichting helemaal uit staan en er een 10tal alikruiken bij gedaan (Baad het niet dan Schaad het niet)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk


Wel in de bodem roeren en een powerfilter inzetten om de rommel te verwijderen.
Ook de plaatsen waar flap zit met een kwastje afborstellen in die periode.
Briopsys zie je vaak in bakken waar de waarden prima in orde zijn. Bekijk ook of je stroming afwisselend genoeg is.

Plaats eens wat overzichts foto van het probleem.




greetings, GlennF


The Cosmic Gate

Glenn power fliter staat zeker aan , alleen dat roeren op de bodem moet / zal ik doen. Is het niet dat de koralen hier van overleden ivm voeding door licht ?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

I am Optimus Prime, and I send this message to any surviving Autobots taking refuge among the stars: We are here. We are waiting

glennf


The Cosmic Gate

June 10, 2014, 06:45:02 pm #53 Last Edit: June 10, 2014, 06:53:08 pm by the cosmic gate
Glenn, zie hier wat foto's van de briopsis plaag :




I am Optimus Prime, and I send this message to any surviving Autobots taking refuge among the stars: We are here. We are waiting

glennf

June 10, 2014, 06:52:04 pm #54 Last Edit: June 10, 2014, 06:54:20 pm by glennf
Het is inderdaad er veel om te bestrijden met natronloog.
Wat voor koraal en vissen heb je in de bak ?

Hoe doen de koralen het t.o.v. het begin?

Kan je  dezelfde koralen  fotograferen  van de eerste postings als er vernadering is.
greetings, GlennF

The Cosmic Gate

June 10, 2014, 06:55:42 pm #55 Last Edit: June 10, 2014, 07:46:48 pm by the cosmic gate
Quote from: glennf on June 10, 2014, 06:52:04 pm
Het is inderdaad er veel om te bestrijden met natronloog.
Wat voor koraal en vissen heb je in de bak ?

greetings, GlennF

wat er aan koraal inzit zijn voornamelijk stekjes van sps en LPS .
vissen: gele dokter, Picasso dokter, 6 streep lipvis, geelkop zandhapper, dwergkeizer (bispinosa), koppeltje 3 bands anemoon visjes



I am Optimus Prime, and I send this message to any surviving Autobots taking refuge among the stars: We are here. We are waiting

glennf

Ik denk toch dat het bestrijden met natronloog de manier zal zijn .
Pompen uit en steeds een dekentje natronloog erover voor 10 miuten.
Als je dagelijks een klein gebied doet kan het.
Je kan het ook met een zeehaas of mespilla egel proberen.

Het verhogen van magnesium naar 1800+ lijkt alleen te werken met kent magnesium.
Je kan kan experimenteren met kh en mgso4 maar daarvan weet ik de uikomst niet.
Als ik brypsis zou hebben zou ik dat kunnen uittesten.

greetings, GlennF


glennf


De hystrix zou ik zeker meermaals behandelen tot het gezonde koraal weefsel toe ,anders komt het steeds terug.

greetings, GlennF

The Cosmic Gate

June 11, 2014, 09:25:52 am #58 Last Edit: June 14, 2014, 06:47:38 pm by glennf
Ik kom het wel een keer tegen...
Worden anders dure briopsis.

Gewoon diep tussen het wier proberen te spuiten

Alles kan je met natronloog aanpakken.
Let op je ph en morst niet op koralen, meer is het niet.
Na+ en OH-  ionen zitten vollop in je waren , je zet niks erin wat er nog niet in zit.



Quote from: glennf on June 11, 2014, 08:52:53 am

Als ik brypsis zou hebben zou ik dat kunnen uittesten.

ik heb genoeg dus kom maar halen :)

als ik met nantroloog wil werken kan ik beste telkens een klein bedje maken zeg je , maar hoe moet dat tegen de achterwand ?

Op de hysterix zit een ander wiertje dan de briopsis .
ik ga vanmiddag de spullen in huis halen om nantroloog te maken en eens op een klein stukje beginnen.

toch gaat mijn voorkeur naar natuurlijke bestrijding , ben zo bang dat hele bak straks "omvalt"door nantroloog ;(

overigens heb ik ook een tri color acro die bruin begint te worden :( heb deze al verplaatst naar plek met meer stroming. Wat kan de oorzaak zijn ?
I am Optimus Prime, and I send this message to any surviving Autobots taking refuge among the stars: We are here. We are waiting

The Cosmic Gate

June 11, 2014, 08:49:13 pm #59 Last Edit: June 14, 2014, 09:01:38 pm by glennf
Net de eerste bedjes met nantrolon gelegd , en na 10min pompen aan enz. Zijn er waardes die ik nu extra dien in de gate te houden?

En met welke frequentie mag ik een nieuw /2de bedje leggen ?

op dezelfde plen een week wachten om te kijken of het niet al dood gaat.
de frequentie en hoeveelheid word puur door je ph bepaald
I am Optimus Prime, and I send this message to any surviving Autobots taking refuge among the stars: We are here. We are waiting