April 27, 2024, 02:32:14 pm

News:

Unlogical names will be denied acces. Check your mail/spambox!


Tommy's DSR Nano rif 135L

Started by gladdy84, March 27, 2014, 11:51:29 am

Previous topic - Next topic

glennf

Quote from: gladdy84 on April 14, 2014, 09:21:47 pm
Er worden al duidelijke resultaten geboekt met de DSR-methode :D
Beide foto's zijn met dezelfde camera genomen, enige verschil is wel de felheid van het licht.

licht of geen licht je ziet dat ze een stuk gezonder bij staan!  de poliepen staan mooi uit en de groei zit erin.


bravo ! goed gedaan !
Wat zijn je waarden nu ?

greetings, GlennF

glennf

April 15, 2014, 02:11:40 pm #16 Last Edit: April 15, 2014, 02:14:44 pm by GlennF
ik moet zelf nog wennen aan het forum gebruik/beheeer en haal regelmatig de citeer en wijzig knoppen door elkaar. het gevolg is  dat ik al beheerder ook wel eens de verkeerde post edit op schrijf fouten en of op de verkeerd plaats reacties plaatst. Mijn excuses voor het verprutsen van jou postings.

je kan de postings weer aanpassen naar jou wenst.

gladdy84

Quote from: GlennF on April 15, 2014, 02:11:40 pm
ik moet zelf nog wennen aan het forum gebruik/beheeer en haal regelmatig de citeer en wijzig knoppen door elkaar. het gevolg is  dat ik al beheerder ook wel eens de verkeerde post edit op schrijf fouten en of op de verkeerd plaats reacties plaatst. Mijn excuses voor het verprutsen van jou postings.

je kan de postings weer aanpassen naar jou wenst.


Haha gen probleem Glenn  ;)

Hier zijn mijn meest recente waardes:
-KH-waarde ben ik nog voorzichtig aan het bijsturen om mijn daadwerkelijke verbruik te bepalen
- dagelijkse dosering Carbon is 1,8ml

gladdy84

Hier de waardes van vandaag, alleen de Kalium heb ik nog niet gemeten maar die zal ook maar min. afwijken.
Bijzonder is dat ik vandaag een de NO3 eerst verdund gedaan, toen kwam de kleur redelijk overeen met 4ppm. Vervolgens heb ik onverdund gemeten heb en tot mijn verbazing was deze perfect 2ppm en niet eens 4ppm... rara wat heb ik goed of verkeerd gedaan!

Denk nu maar Carbon stabiel houden tot NO3 stabiel is en dan langzaam verlagen.

glennf

Quote from: gladdy84 on April 26, 2014, 01:06:36 pm
Hier de waardes van vandaag, alleen de Kalium heb ik nog niet gemeten maar die zal ook maar min. afwijken.
Bijzonder is dat ik vandaag een de NO3 eerst verdund gedaan, toen kwam de kleur redelijk overeen met 4ppm. Vervolgens heb ik onverdund gemeten heb en tot mijn verbazing was deze perfect 2ppm en niet eens 4ppm... rara wat heb ik goed of verkeerd gedaan!

Denk nu maar Carbon stabiel houden tot NO3 stabiel is en dan langzaam verlagen.


ik zou me geen zorgen kaen over 2 of 4ppm

waarden lijken prima zo !
lees over jodide doseren:
http://dsrreefing.nl/forum/index.php?topic=75.0