April 27, 2024, 07:21:57 pm

News:

Unlogical names will be denied acces. Check your mail/spambox!


Starten met DSR in Etten-Leur

Started by the cosmic gate, April 12, 2014, 09:07:30 pm

Previous topic - Next topic

the cosmic gate

Vreemd, ik spuit netjes elke avond de 1,75 ml Fe in mijn aquarium , maar als ik nu meet lijkt zelfs het fosfaat gehalte te zijn gestegen naar 0,16ppm . Dit terwijl het toch een stukje lager is geweest :(
Wat doe ik fout , of moet ik anders doen ?

glennf

Quote from: the cosmic gate on May 13, 2014, 09:46:08 pm
Vreemd, ik spuit netjes elke avond de 1,75 ml Fe in mijn aquarium , maar als ik nu meet lijkt zelfs het fosfaat gehalte te zijn gestegen naar 0,16ppm . Dit terwijl het toch een stukje lager is geweest :(
Wat doe ik fout , of moet ik anders doen ?


Onlangs stenen bijgezet verplaats of gerommeld in de bodem ?
Check of je afschuimer goed werkt !
Check het water uit je osmose toestel,  meet het nitraat, dit moet nul zijn.
Doseer 2x per dag 1,75ml ijzer tot je het onder controle heb.




greetings, GlennF


the cosmic gate

En een deel vd testjes weer gedaan, morgen de rest :



Sent from my GT-P5110 using Tapatalk


The Cosmic Gate

Waardes lijken de goede kan op te gaan, maar toch is binnen 2dgn een van mijn stekjes ( stond al 2maanden in bak) zo snel aan het bleken dat die het niet gaat overleven

Sent from my GT-P5110 using Tapatalk

I am Optimus Prime, and I send this message to any surviving Autobots taking refuge among the stars: We are here. We are waiting

admin

June 01, 2014, 12:20:59 am #34 Last Edit: June 01, 2014, 12:29:55 am by admin
Quote from: the cosmic gate on May 31, 2014, 01:22:54 pm
Waardes lijken de goede kan op te gaan, maar toch is binnen 2dgn een van mijn stekjes ( stond al 2maanden in bak) zo snel aan het bleken dat die het niet gaat overleven

Sent from my GT-P5110 using Tapatalk
wat voor soort was het en hoe is het proces verlopen ?
Foto zou helpen om te beoordelen..

Als je van een po4 van 0,36 komt dan is het is het bijna een gegeven dat je bepaalde acro's al kwijt zou kunnen raken.
Meestal gebeurt dit tijdens het process dat je aan het verlagen bent.  Mijn mening is dat je ze al kwijt was toen het fosfaat een tijdje zo hoog stond en je het eigenlijk moet zien als een winst dat ie de ontbering overleeft.



greetings, GlennF

The Cosmic Gate

Het gaat /ging om een blauwe milipora, en deze heeft na plaatsing een tijdje gewoon kleur gehouden, en dan sinds aantal dgn ineens geheel gebleekt
De afgelopen weken bezig geweest met doseren van Fe ivm hoge fosfaat waarde. Verder geen gekke dingen

Sent from my GT-P5110 using Tapatalk

I am Optimus Prime, and I send this message to any surviving Autobots taking refuge among the stars: We are here. We are waiting

The Cosmic Gate

Gisteren weer aan het testen geweest


Toch wel "flink" wat te corrigeren

Ook begint mijn acro tri color te verkleuren, heb deze geplaatst naar een plek met meer stroming
I am Optimus Prime, and I send this message to any surviving Autobots taking refuge among the stars: We are here. We are waiting

admin

Dat is een aardig laag ca gehalte, doe je dagelijkse Ca+ toevoegen?

greetings, GlennF


The Cosmic Gate

Glenn, ik heb een kalk reactor draaien dus had gehoopt dat die het wel trok , maar niet dus . kan eventueel die inhoud aanpassen of meer /harder laten druppelen in sump

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

I am Optimus Prime, and I send this message to any surviving Autobots taking refuge among the stars: We are here. We are waiting

admin

Ik zou de reactor zo laten....
Je kh is wel op peil, die gaat ande te hoog.
Nu alleen je Ca corrigeren met de DSR calculator.

greetings, GlennF


The Cosmic Gate

June 04, 2014, 09:48:52 pm #40 Last Edit: June 04, 2014, 09:53:44 pm by the cosmic gate
Quote from: admin on June 04, 2014, 09:44:48 pm
Ik zou de reactor zo laten....
Je kh is wel op peil, die gaat ande te hoog.
Nu alleen je Ca corrigeren met de DSR calculator.

greetings, GlennF

Check ! Had al gecorrigeerd .
Briopsis blijft ook maar groeien door de bak :( morgen alikruiken halen bij visboer, of beter wat anders ?

Zie ook rode flap komen in de bak

I am Optimus Prime, and I send this message to any surviving Autobots taking refuge among the stars: We are here. We are waiting

The Cosmic Gate

June 05, 2014, 07:44:33 pm #41 Last Edit: June 05, 2014, 07:48:22 pm by the cosmic gate
Wat is nu verstandig tegen opkomende rode flap ? De power filter draait al enige dgn .
En de briopsis zit door hele bak, en is daarom bijna niet met nandroloog te bestrijden, zit ook tegen achterwand .( de bio opruimploeg : 2turbo slakken, 1 margarites pupillus, 1 kort harige (blauwe) zeeegel)
I am Optimus Prime, and I send this message to any surviving Autobots taking refuge among the stars: We are here. We are waiting

The Cosmic Gate

Quote from: the cosmic gate on June 05, 2014, 07:44:33 pm
Wat is nu verstandig tegen opkomende rode flap ? De power filter draait al enige dgn .
En de briopsis zit door hele bak, en is daarom bijna niet met natronloog te bestrijden, zit ook tegen achterwand .( de bio opruimploeg : 2turbo slakken, 1 margarites pupillus, 1 kort harige (blauwe) zeeegel)


Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

I am Optimus Prime, and I send this message to any surviving Autobots taking refuge among the stars: We are here. We are waiting

admin

Quote from: the cosmic gate on June 05, 2014, 07:44:33 pm
Wat is nu verstandig tegen opkomende rode flap ? De power filter draait al enige dgn .
En de briopsis zit door hele bak, en is daarom bijna niet met nandroloog te bestrijden, zit ook tegen achterwand .( de bio opruimploeg : 2turbo slakken, 1 margarites pupillus, 1 kort harige (blauwe) zeeegel)



Verlichting min. 3 dagen uitzetten. Powerfilter inzetten en blijven gebruiken
Doe je zand bodem in je bak, dat is je biomassa.....

Had je een dagboek op het ander forum ? Ik dacht het gezien te hebben.
Graag een link plaatsen

greetings, GlennF


The Cosmic Gate

Glenn, nee hoor ik heb alleen hier een "Dagboek ".
Dus verlichting helemaal uit is het devies ? Hebben de koralen daar geen last van ?
Ik heb als bodem idd van dat witte zand , niet het fijnste maar medium geloof ik

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

I am Optimus Prime, and I send this message to any surviving Autobots taking refuge among the stars: We are here. We are waiting